Quiddität (quidditas von quid? was?): Washeit, ein scholastischer Ausdruck für die Form (s. d.) oder Substanz (s. d.) oder Wesenheit (s. d.) eines Dinges (das »quid est res«). Das Wort wird gebraucht, »pour désigner la forme qui, s'unissant à la matière, la détermine substantiellement« (Hauréau II, 1, 319. vgl. Prantl, G. d. L. II, 325). Der Begriff der Quiddität bei AVERROËS (Ep. met. 2, p. 47), ALBERTUS MAGNUS (Met. 7,1, 4), THOMAS (De ente 1c. Sum. th. I, 3, 4 ob. 2), welcher unterscheidet: »quidditas absoluta, recepta, composita, simplex, generis, individui, subsistens«. WILHELM VON OCCAM erklärt: »Quidditas uno modo accipitur pro omnibus, quae sunt de essentia rei, quae faciunt unum per se, et isto modo quidditas est unum compositum ex materia et forma... Alio modo accipitur quidditas pro forma ultima, qua aliquid differt ab alio, quod non est idem cum illo« (bei Prantl, G. d. L. III, 360). - NICOLAUS CUSANUS bemerkt: »Quidditas rerum..., quae est entium veritas: in sua puritate inattingibilis« (De doct. ignor. I, 3). Nach GOCLEN ist »quidditas« »ipsa rei essentia unde accepta sine omni respectu« (Lex. philos. p. 942). MICRAELIUS erklärt: »Quidditas est ipsa essentia in respectu ad definitionem, qua exprimitur graece to ti ên einai, quod quid erat esse rei.« »Quidditas igitur est ultima realitas, secundum quam aliquid constituitur in propria specie.« »Quidditativum scholastici aliud faciunt essentiale, ut est species infima: aliud constitutivum, ut est materia et forma: aliud specificativum, ut est differentia specifica: aliud consecutivum, ut proprietates essentiales« (Lex. philos. p. 946).